A Pannontáj–Sokoró Közhasznú Egyesület és a Magyar Natúrpark Szövetség közös szervezésében tartottak műhelynapot a magyarországi natúrparkok tagjai és a hozzájuk kapcsolódó környezeti nevelésben jártas szakemberek részére Békéscsabán.
A Pannontáj–Sokoró Közhasznú Egyesület és a Magyar Natúrpark Szövetség közös, Együtt a fiatalokért elnevezésű projektje adta az alkalmat a 2018. október 5-ei találkozónak, amelyen a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. szakemberei is részt vettek. A szakmai napot azzal a céllal szervezték meg, hogy a magyarországi natúrparkok tagjai és a hozzájuk kapcsolódó környezeti nevelésben jártas szakemberek megismerkedjenek a Körösök Völgye Natúrpark Egyesület és partnerei – köztük az Erdélyi Kárpát Egyesület – környezeti neveléshez és a fiatalok helyben, vidéken tartásához kapcsolódó jó gyakorlataival, valamint a tapasztalataikat megvitathassák hazai és külföldi szakértőkkel.
 
A szakmai előadások előtt Básthy Béla, a Magyar Natúrpark Szövetség elnöke és Vantara Gyula, a Körösök Völgye Natúrpark Egyesület elnöke köszöntötte a megjelenteket. Az első előadó Márk-Nagy János az Erdélyi Kárpát Egyesület részéről ismertette a Romániában futó Junior Ranger Programot, mint gyermekek és pedagógusok részére egyaránt hasznos környezeti nevelési kezdeményezést.
 
A magyar ökoiskolai hálózatáról Tóthné Tímár-Geng Csilla tartott rövid beszámolót, amelyben elmondta, hogy hazánkban körülbelül 1000 iskola rendelkezik ökoiskolai címmel, amelyek főként általános iskolák. A Kollabor képviseletében Koszecz Sándor mutatta be a békéscsabai közösségi alkotótér céljait és működését, Szlávik Krisztina pedig a Kétsoprony határában található Kemencés Tanyán működő ifjúsági klubot. Az úgynevezett Zöld Óvoda programról Hagyáné Takács Ibolya beszélt a résztvevőknek, amely civil összefogás lényege a kertészkedés megismertetése az óvodás gyerekekkel.
 
Az előadássorozat zárásaképp a Körösök Völgye Natúrpark Egyesület részéről Gurbán Líviusz ismertette az egyesület környezeti nevelési programjait, amelyek elsősorban élményalapú pedagógián alapulnak.
 
A szakmai rendezvény másnap tanulmányúttal folytatódott, amelyen a résztvevők a natúrpark természeti és kulturális örökségével ismerkedtek.
 

Forrás: Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft.

Cikk megosztása