alt

Két hazai vállalat kapta meg az ökocímke tanúsítványát a IV. Környezetbarát napon. A Magyarországon tanúsított uniós EU ökocímke használati szerződések száma eléri a 22-t, amely 890 EU ökocímkés terméket jelent. A nemzeti rendszerben összesen 17 védjegyhasználó 325 termékét tartják nyilván – mondta Mezőszentgyörgyi Dávid a tanúsítvány átadó sajtótájékoztatón.

A Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a környezetbarátság, a „tisztább” technológiák használata mindannyiunk közös ügye. A Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. egyik legfőbb célkitűzése, hogy minél szélesebb körben megismertesse a környezetbarát minősítéssel rendelkező termékeket, illetve azok gyártóit és forgalmazóit.

Rácz József, a Weishaupt Hőtechnikai Kft. ügyvezetője elmondta: három évvel ezelőtt a környezetvédelemi világnapon debütált a Környezetbarát nap, amelyet a cég hívott életre biatorbágyi székhelyén. Az eseményt, ami az önszerveződés és a jóra törekvés szép példája idén negyedik alkalommal rendezték meg.

A Környezetbarát nap azonban egy kicsivel több, mint szakmai rendezvény: ilyenkor összejönnek mindazon védjegyhasználó cégek képviselői, a feltételrendszerek kidolgozásában résztvevő egyetemek szakemberei, nonprofit szervezetek önkéntesei, a környezetbarát minőségtanúsítás iránt érdeklődő társszervezetek ügyvivői, hogy meghallgassák egymást, tapasztalatokat cseréljenek, ötleteket adjanak és kapjanak, beszámoljanak sikereikről vagy éppen nehézségeikről.

A V. Németh Zsolt környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkár fővédnökségével megvalósult rendezvényen két cég vehetett át ökocímke tanúsítványt. A Citromax Kft. környezetbarát mosó-, mosogató- és tisztítószerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. A Citromax 100 százalékban magyar tulajdonú, magyarországi telephelyű vállalat, amely magyar munkaerőt és főként magyar alapanyagokat használ. A Zöldlomb ÖKO Kft. környezetkímélő tisztítószer termékeket forgalmazó, magyar tulajdonú, családi vállalkozás. A cég a család egy másik, hagyományos tisztítószereket és autóápolási termékeket gyártó cégből vált ki, kifejezetten a környezetbarát termékekre koncentrálva.

 

Forrás: Herman Ottó Intézet

Cikk megosztása