SIKERTÖRTÉNET - Boutiquehotel Stadthalle
 
„A kissé más hotel” - hirdeti magáról a Boutiquehotel Stadthalle. A Bécs központjától alig másfél kilométerre található szálló valóban próbál elütni a többi versenytársától és igyekszik magasabb színvonalú szolgáltatással kitűnni közülük. Ebben az épület igazgatójának bevallása szerint az Európai Unió Ökocímke jelölése is segít nekik.
[1]
 
„Az európai ökocímke elnyerésével kezdtünk nemzetközi hírnevet építeni, mint fenntartható és megbízható hotel” – mondta Claudia Plot. „Ez a hírnév folyamatosan szilárdult, mivel egyre több beszállító keresett meg minket környezetbarát termékekkel, lehetséges partnerként. Ennek köszönhetően piacunk annyira kibővült, hogy rendszeresen üdvözölhetjük hotelünkben a nemzetközi környezetbarát utazókat.”
 
2002-ben Michaela Reitterer tulajdonos újította fel az épületet, amely 2007-ben nyerte el az ökocímkét és 2009-ben a világ első nulla energiamérleges városi szállodája lett. Az időjárás függvényében a 130 négyzetméternyi napelem elég elektromosságot és energiát biztosít a hotel ellátására árammal és meleg vízzel. A zöld szőlő és a levendulakert összefonódik az épület falain és a tetőn, szigeteli a szállodát, miközben kellemes látványt is nyújt. Szüretkor levendulás illatzsákok készülnek, valamint wachaui házi sárgabaracklekvárt kínálnak a vendégeknek.
 
A kertben található víz segíti a szálloda vízöblítéses toalettjeit és a kert öntözését. A hely számos fenntarthatósági díjat nyert, amelyet 2013-ban a HolidayCheck által meghirdetett “Legnépszerűbb Hotel Ausztriában” cím elnyerése koronázott meg.
 
„ Az Ösztrák Ökocímke megszerzését követően az illetékes testületünk javasolta, hogy pályázzunk az Európai Ökocímkére is, hogy mindkét címkével járó előnyöket élvezhessük” – mesélte Claudia Plot arról, hogyan szerezték meg a védjegyet. „Azt gondoltuk, ez egy kiváló ötlet, hogy ezen tanúsítvány segítségével a fenntarthatósági üzenetünket terjesszük egész Európában”.
 
Hátrányt jelentett, hogy a pályázat beadása idején, 2007-ben úgy látták, hogy „csak az alapvető információk voltak elérhetőek, ezért eleinte nehéz volt gyorsan információhoz jutni.” Az osztrák ökocímke-kérelem benyújtása viszont „segített minket abban, hogy az uniós ökocímke pályázati folyamatán zökkenőmentesen haladjunk át. Hasznos volt az is, hogy egy üzleti partner és hűséges vendég állt mellettünk, ami motiválta csapatunkat az EU ökocímke pályázati folyamatában. Előnyös volt a támogatása, különösen azért, mert ismerte az uniós ökocímke rendszerét.”
[2]
 
Úgy tapasztalták, hogy „a vendégek közül vannak, akik nincsenek tisztában az ökocímke és bio tanúsítványok közötti különbséggel, ami időnként félreértéseket okoz. Biztosítanunk kellett, hogy ezek a tévhitek ne vezessenek téves elvárásokhoz. Mindazonáltal valójában inkább előnynek éltük meg, mint kihívásnak, ráadásul „nagyra értékeltük, hogy az Európai Ökocímke elnyerése után jelentős közvetett támogatást kaptunk (különösen az éghajlattal kapcsolatos) hatóságoktól. Példaképként tekintettek ránk és nagy sajtónyilvánosságot kaptunk, ami már önmagában megérte erőfeszítéseinket.” A fenntarthatósági és öko-turisztikai díjak miatt „eddigi és a jövőbeni vendégeink biztosak lehetnek benne: mindig arra törekszünk, hogy megvalósítsuk a környezetvédelmi küldetésünket”.
 
Az ökocímke nem az egyetlen marketingelem, amelyet felhasználnak, a saját honlaptól és a közösségi média platformjaitól egészen egy saját pontgyűjtő akcióig, a Zöld Vendégek Klubjáig bevetnek mindent. A hűségprogrammal a vendégek „Zöld Pontokat” szerezhetnek, amelyekkel egy sor szállodai szolgáltatásért fizethetnek. A nemzetközi ökoturisták kedvéért  honlapjuk hét különböző nyelven, köztük magyarul is elérhető, de az elégedett vendégek is sokat segítettek, „szájról-szájra adták szállodánk jó hírét”.
Claudia Plot mindenkinek azt javasolja, hogy „ ha hisz a környezetben és tenne is egy zöldebb bolygóért, akkor pályázzon az uniós ökocímke elnyeréséért. A minősítés kéz a kézben jár a nagyobb vevői elégedettséggel. Az európai ökocímke elnyerése óta kedvező visszajelzéseket kapunk ügyfeleinktől, akik elismerték zöld teljesítményünket.”
 
________________
Kapcsolódó dokumentumok: <<SIKERTÖRTÉNET>>  <<SUCCESS STORY>> [3]
 
Kapcsolódó internetes oldal: Boutiquehotel Stadthalle [1]
 
Ismerkedjen meg  további példamutató címkehasználókkal és fedezze fel az EU ökocímke által tapasztalt sikereket.
Bookdifferent.com [6] - "ha egy zöld szállodát, valamint egy környezetbarát módot keres a világ megtapasztalására"
EU Tourist Service Catalog [7] - "segít tájékozódni a környezetbarát szolgáltatásokról, és szálláshelyet találni egy következő utazáshoz"