A környezetvédelem önkéntes, pozitív eszköze, amelynek célja a gyártók, szolgáltatók és forgalmazók ösztönzése olyan termékek előállítására és forgalmazására, illetve szolgáltatás végzésére, amelyek jó minőségűek és életciklusuk egy vagy több szakaszában jelentős környezeti előnnyel rendelkeznek a piaci átlaghoz képest
|
Átlátható ökológiai követelmények segítségével az ökocímkék lehetővé teszik a fogyasztók számára a tudatos döntések meghozatalát anélkül, hogy a termékek minőségével kapcsolatban kompromisszumokat kellene kötniük. Magyarországon a termékek és szolgáltatások környezetbarát jellegét a magyar nemzeti "Környezetbarát Termék" védjegy és az Európai Uniós ökocímke tanúsítja
|
Ma már egyre több gazdasági szereplő ismeri fel a nemzeti és az Európai Uniós ökocímke fontosságát. Az elkötelezett cégek környezetvédelmi szempontok szerint is igyekeznek megkülönböztetni áruikat a piacon fellelhető hasonló rendeltetésűektől, hogy versenyelőnyre tehessenek szert és alkalmazkodjanak a minőségi feltételekhez |