Folyamatosan igyekszünk megfelelni az adatszolgáltatók igényeinek, amely az OKIRKapu projekttel egyszerűbbé, könnyebbé és kényelmesebbé válik számukra – mondta László Tibor Zoltán a Változások az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszerben című konferencián. A környezetvédelemért felelős helyettes államtitkár hozzátette: a 2020. január 1-től elérhető felület egyrészt alkalmazkodik korunk technikai színvonalához, másrészt többlet szakmai támogatást nyújt az ügyfeleknek.
Az Agrárminisztérium helyettes államtitkára kiemelte, hogy a webalapú szolgáltatás bárhonnan és bármikor elérhető. A hibák a beküldés előtti ellenőrzés során ismertté válnak, így elkerülhető az időigényes ellenőrzés, amely könnyíti nemcsak a felhasználók, hanem a hivatalok munkáját is, ezáltal a szolgáltatott adatok minősége sokat javul, valamint rövidebb lesz az adminisztrációs munka is – zárta gondolatait László Tibor Zoltán.
 
Az elmúlt öt évben évente tartottunk OKIR konferenciát, amelyben az adatszolgáltatásokkal kapcsolatos újdonságokat mutatjuk be – kezdte köszöntőjét Béres András a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. ügyvezetője. Idén a Magyar Mérnöki Kamara Környezetvédelmi tagozatával közösen szervezték meg a rendezvényt. Évről évre folyamatosan emelkedett a konferencián résztvevők száma, mára elérte a 200 főt. Kiemelte, hogy az Agrárminisztérium támogatásával idén is ingyenesen valósították meg a tájékoztató napot.
 
Gulyás István László előadásában a jogszabályi változásokról beszélt. Az Agrárminisztérium környezettechnológiai referense rövid történeti áttekintésében bemutatta, miként jutott el az adatszolgáltatás a papír alapútól az elektronikusig, majd az új OKIRKapu fejlesztésének munkafolyamatát ismertette, végül kitért a tényleges jogszabályi változásokra. Kifejtette, hogy az új rendszer célja az ÁNYK keretprogram kiváltása volt.
 
Zakar Péter, a Csongrád Megyei Kormányhivatal főigazgatója kitért a helyzetképre a célok meghatározásakor, többek között megemlítve az elavult, heterogén szerver infrastruktúrát, valamint a nem biztosított nyilvántartások, adatbázisok, ágazati hálózatok egységes elérését és az interoperabilitás hiányát. A közigazgatás átszervezése során kialakult feladatellátás ügyfél és ügymenet szempontú informatikai támogatása. 2020. január 1-től, tehát az OKIRKapu rendszer élesítésétől számolva eddig közel 2.500 volt az ügyfél oldali, valamint szintén ennyi a hatóság oldali bejelentkezések száma – tette hozzá.
 
Fejlesztői oldalról Havas Ádám szólalt fel. Előadásában bemutatta az újdonságokat az ÁNYK-hoz képest: személyre szabott az ügyintézési felület, hozzáférnek a korábban beküldött adatszolgáltatásokhoz, valamint az adatszolgáltatások feldolgozása, státusza követhető. Az OKIRkapu használatához KAÜ (Központi Azonosítási Ügynök) hozzáférés szükséges – mondta el a Helion Kft. ügyvezető igazgatója.  Az adatszolgáltatási folyamatot egyszerűsödését végig vette egy gyakorlati példán keresztül, végül beszélt a bevezetés nehézségeiről is.
 
A konferencia előadásának anyagai alább elérhetőek:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Forrás: Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft.

Cikk megosztása