Megyei vállalkozói fórum a HA-VER Akciócsoport szervezésében

2009. június 4-én a HA-VER Nonprofit Kft. szakmai fórumot szervezett Hajdúböszörményben vállalkozók számára.

Polyák Ferenc, a HA-VER Nonprofit Kft. Ügyvezetője köszöntötte a részvevőket, és konferálta fel a fórum szakmai előadóit.

strong>Paszternák Tímea, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Végrehajtási Elnökhelyettese az Uniós források rendszeréről, és az Új Magyarország Fejlesztési Terv jelenlegi állásáról beszélt. Elmondása szerint az eddig meghirdetett lehetőségeket tekintve térségünkből 145 pályázat érkezett be, ebből 58-at ítéltek támogatottnak, és 40 projektgazdával kötöttek már szerződést. Az Operatív Programokat részletesen is ismertette, külön kiemelve a jelenleg is nyitott lehetőségeket.

Debreczeni Ferenc, az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség igazgatója bemutatta az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség feladatait, és ismertette az Észak-Alföldi Operatív Program jelenleg nyitott pályázati lehetőségeit, kiegészítve a korábbi gyakorlathoz képest történt változtatásokról.

Dr. Forgács Barnabás, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Szakállamtitkára az Új Magyarország Vidékfejlesztési Programban támogatási konstrukciókról tartott előadást, valamint ismertette a programban meglépett változtatásokat a válság miatt fellépett nehézségek enyhítése érdekében.

A fórumon sok hasznos információt, pályázati ötletet halhattak a résztvevők, melyek reményeink szerint hozzájárulhatnak a vállalkozók pályázati aktivitásának ösztönzéséhez, és minél több térségi fejlesztés megvalósításához.

Nagy M. Judit, HA-VER Nonprofit Kft., Ügyfélszolgálati menedzser

*

Tájékoztató a Kríziskezelő Programról

A Kríziskezelő Program célja, hogy egyszeri, vissza nem térítendő állami támogatást nyújtson a gazdasági válság hatására krízishelyzetbe került családoknak. A támogatás összege legalább 20 ezer, legfeljebb 50 ezer, különös méltányosságból maximum 100 ezer forint. Krízishelyzetére tekintettel ki jogosult támogatásra?

Az a nagykorú személy, akinek

- a családjában a kérelem benyújtását megelőző hónapban az egy főre jutó havi jövedelem a minimálbér nettó összegét (2009-ben 57.815,- Ft) nem haladta meg,

- részére a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény alapján nem folyósítanak öregségi nyugdíjat, rokkantsági nyugdíjat, baleseti rokkantsági nyugdíjat, rehabilitációs járadékot, özvegyi nyugdíjat, árvaellátást, szülői nyugdíjat, baleseti hozzátartozói nyugellátást, bányásznyugdíjat, korengedményes nyugdíjat, az egyes művészeti tevékenységet folytatók öregségi nyugdíját, szolgálati nyugdíjat, előnyugdíjat, mezőgazdasági szövetkezeti járadékot, mezőgazdasági szakszövetkezeti járadékot, és a mezőgazdasági szakszövetkezeti tagok növelt összegű járadékát, és

- a gazdasági válsághoz kapcsolódó, előre nem látható esemény következtében a családja mindennapi életvitelének fenntartását súlyosan veszélyeztető krízishelyzetbe került.

Mi a krízishelyzet? A család mindennapi életvitelének fenntartását súlyosan veszélyeztető krízishelyzetnek minősül különösen, ha a kérelmező

- a munkahelyét 2008. szeptember 30-át követően elveszítette,

- jövedelme a 2008. szeptember havi jövedelméhez képest 20%-ot elérő mértékben csökkent,

- lakáscélú kölcsönszerződéséből eredő fizetési kötelezettsége a törlesztő-részlet 2008. szeptember havi összegéhez képest 20%-ot elérő mértékben emelkedett, vagy

- egészségi állapota indokolja.

Ki nem jogosult a támogatásra?

Nem jogosult támogatásra az a személy, - akinek 2009. év folyamán 15.000,- Ft-ot meghaladó összegben átmeneti segélyt állapítottak meg,

- akinek esetében átmeneti segély megállapítása iránt eljárás van folyamatban, a kérelem elbírálásának időpontjáig, vagy

- aki a támogatás megállapítására irányuló kérelmének benyújtását megelőző 90 napon belül átmeneti segély megállapítására kérelmet még nem nyújtott be, kivéve, ha a helyi önkormányzat rendeletében előírt feltételek az átmeneti segélyre való jogosultságát egyébként kizárják.

Hol és meddig lehet igényelni a támogatást?
A kérelmet 2009. augusztus 1. és 2009. november 30. között a Polgármesteri Hivatal Szociális Osztály és Városi Gyámhivatalnál egységes nyomtatványon – a szükséges igazolásokkal ellátva - lehet benyújtani. Az ellenőrzött kérelmeket a jegyző juttatja el az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) Észak-alföldi Regionális Igazgatósága részére, amely a jegyzői javaslat alapján, gyors eljárásban dönt a támogatás megítéléséről, annak konkrét összegéről. A Nyugdíjfolyósító Igazgatóság (NYUFIG) gondoskodik a pénzbeli támogatás folyósításáról (postai út, bankszámla).

További tájékoztatás Varga Mártonné szociális ügyintézőnél (Városháza, fszt. 27. szoba, tel.:52/563-227), illetve a www.szmm.gov.hu honlapon.

Szász Andrea
osztályvezető
Hajdúböszörmény város Önkormányzata

*

Utazzon OSZKÁRral!

Az "Oszkár" Online Személyi fuvar Közvetítő Rendszer 2007. november 26-án állt éles üzembe. Az Oszkár útitárskereső immáron közel egy éve hatékonyan mûködõ Magyarországra szabott telekocsi rendszer, melyet Gyürüs Máté és Prácser Attila – Oszkár fejlesztõk hoztak létre egyetemi tudományos diákköri munkaként. Az azóta a regisztrált tagok száma meghaladja az 5000 főt.

A rendszer segít a rendszeresen vagy eseti jelleggel egyedül utazó autósoknak és az utasoknak az egymásra találásban, így a közös utazás során költségcsökkentést érhet el mindkét fél, amellett, hogy az utas adott esetben kényelmesebben és gyorsabban elérhet úticéljához! A szolgáltatás számos előnye mellett ráadásul ingyenes.

A rendszernek eme „mikrogazdasági" vonatkozása mellett közlekedésszervezési (kevesebb autó az utakon, ha például 3 helyett 1 autóval közlekedünk) és ehhez kapcsolódóan környezetvédelmi szempontból is pozitív hatása lehet - megfelelõ mértékû elterjedtség esetén.

Bővebben: www.oszkar.hu

Fehér Adrienn

*

Finisbe ért a szennyvízcsatorna pályázat Hajdúböszörményben

A lakossági fórumon június 23-án Kiss Attila polgármester a projekt jelenlegi állásáról szólt. Elhangzott, hogy a sikeres első fordulónak köszönhetően az előkészítési feladatokra mintegy 109 millió forintot nyert az önkormányzat.

A polgármester reményét fejezte ki, hogy – újabb sikeres fordulót követően – komoly beruházással lehet gazdagabb a város. Mező Barna, a Városfejlesztési Osztály vezetője ismertette az uniós pályázat részleteit. Elmondta, mintegy 4200 ingatlant érint a tervezett beruházás. A jelenlegi pályázati konstrukcióban a korábbiakhoz képest nagyobb önerőt kell felmutatni.

A második fordulóban a beruházás teljes költségének maximum 85 százalékát nyerheti el a város. A rendezvényen a lakosok is megfogalmazták észrevételeiket. Kérdés hangzott el, hogy miért kell majd rákötési tervet készíttetni az ingatlantulajdonosoknak, mivel ezt nem minden településen kérik.

Négyezer-kétszáz ingatlan, 78 kilométer csatorna, plusz műtárgyak, a beruházás után 95 százalékos lefedettség, Pródon más megoldást keresnek, ez öt százalék – röviden így foglalható össze Cs. Varga László alpolgármester tájékoztatója, ami a szennyvízberuházás újabb ütemére vonatkozik.

A KEOP 1.2.0 program 2007. november elsején indult, Böszörmény elsőként adta be a pályázatot. A pályázat második fordulójának előkészítése már javában tart, a víziközmű-társulat május 29-én megtartotta alakuló ülését. A 4200 ingatlantulajdonosból már 3200-an beléptek, s minden böszörményi érdeke, hogy minél többen adják erre áldásukat.

A pályázat beadását szeptember közepére tervezik – hangzott el a június 26-ai sajtótájékoztatón. A projekt előkészítési szakasza az Új Magyarország Fejlesztési Terv Környezet-és Energia Operatív Program (KEOP-1.2.0) keretén belül, az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

*

Akadálymentes a Polgármesteri Hivatal "B" épülete

Megtörtént az ünnepélyes átadása a Hajdúszoboszló Város Önkormányzat tulajdonát képező Polgármesteri Hivatal „B” épületének komplex (fizikai és audiovizuális) akadálymentesítése beruházásnak.

Az átalakítás az Új Magyarország Fejlesztési Terv Észak-alföldi Operatív Programnak köszönhetően Uniós forrásból valósulhatott meg.
A beruházásnak köszönhetően a vak és gyengénlátó személyeket az utcafronti járdától taktilis és vizuális burkolati vezetőcsík vezeti el a bejáratig. A bejáratnál és a belső közlekedőtérben információs táblák, illetve a helyiségek ajtóira sík és Braille írással helyiségjelző táblák kerültek elhelyezésre. Az akadálymentesített irodákban indukciós hurokrendszer került kiépítésre.

A mozgáskorlátozott személyek közlekedésében érintett helyiségekben új küszöb nélküli nagyobb méretű ajtók kerültek elhelyezésre.
Az épület toldalékaként kerekesszékkel is használható gépház nélküli energiatakarékos „zöld” felvonó került kialakításra.

Az akadálymentesítésnek köszönhetően az épültben található szervezeti egységek így a Pénzügyi, Gazdasági Iroda Költségvetési, Vagyon és Adócsoportja, a Körzeti Gyámhivatal, a Szociális Iroda, a Körzeti Építéshatóság, a Városfejlesztési, Kommunális Iroda és a Főépítész irodái akadálymentesen megközelíthetők.

Forrás: HA-VER Nonprofit Kft., hajduboszormeny.hu, Hajdúszoboszlói Újság

Cikk megosztása