SIKERTÖRTÉNET - CARREFOUR: Előnyt ad az ökocímke uniós elismertsége az áruházláncnak
 
A francia központú Carrefour a legnagyobb áruházlánc Európában és a második legnagyobb a világon. Közel 365 ezer alkalmazottja, több mint 10800 boltja van összesen 30 országban, naponta 12,5 millió vásárlónál is többet szolgálnak ki. A csoport bevétele 2014-ben meghaladta a 100 milliárd eurót.
 
A 2015-ös ENSZ klímakonferencia egyik partnereként „a mindennapi tevékenységünkben elkötelezettek vagyunk a fenntartható és felelősségteljes kereskedelem mellett” – vallja a cég. „A csoportunk társadalmi felelősségvállalási megközelítése három oszlopra épül: a hulladék mindenféle formája elleni küzdelem, a biológiai sokszínűség megőrzése és az együttműködés a cégünk partnereivel. Aktívan népszerűsítjük a felelősségteljes fogyasztást, különösen a Carrefour fejlesztette EcoPlanet termékcsaládunkkal.” Ez lehetőséget ad a vevőknek, hogy „olyan termékeket válasszanak, amelyeknek kisebb a hatása a környezetre”, amit különféle tanúsítványokkal garantálnak, mint az uniós ökocímke, a francia NF Environnement vagy a német Kék Angyal (Blaue Engel) környezetvédelmi védjegyek.
 
A fentiek közül a több országban is jelen lévő cégnek több előnyt nyújt az EU ökocímkéje a nemzeti védjegyekkel szemben, hiszen előbbit minden uniós tagállamban ismerik és elég egyszer megszerezni, hogy mind a 28 országban érvényes legyen. „Minden esetben az EU Ökocímkét részesítjük előnyben az EcoPlanet márkánál, ha már létezik az adott termékcsoport követelményrendszere, mivel minőségi garanciát nyújt” és fejlett a környezetvédelmi követelményrendszere. „Az EU-szintű érvényessége további előny a hozzánk hasonló cégeknek, amelyek számos európai országban működnek”.
 
A hálózat francia boltjaiban számos EcoPlanet-terméken megtalálható az uniós ökocímke virágos logója, így többek között a festékeken és lakkokon, mosó-, kéz- és általános tisztítószereken, valamint zsebkendőkön. Az EcoPlanet mellett természetesen más gyártók márkái is a polcokon sorakoznak, amelyeken megtalálható az uniós ökocímke, így a vásárlók akkor is válogathatnak, ha környezettudatosan szeretnének vásárolni.
 
Az Európai Bizottság viszonteladói fórumának tagjaként „elkötelezettek vagyunk a bio-, európai és nemzeti ökocímkés vagy más olyan termékek népszerűsítése mellett, amelyek hozzájárulnak a fenntartható fogyasztáshoz. Az uniós ökocímkés termékek forgalmazása ennek az elkötelezettségnek a természetes kiterjesztése volt.”
 
„Kulcsfontosságú a fogyasztók informálása az EU Ökocímkéről. A boltban minden elismert termék csomagolása hangsúlyozottan jeleníti meg az EU Ökocímke logót”, és ezeket időnként kiemelik a katalógusaikban is, hogy a fogyasztók jobban észrevegyék. A saját honlapjukon szintén bemutatják azokat a garanciákat és előnyöket, amelyeket a jelölés nyújt. „Javasoljuk a fogyasztóinknak, hogy uniós ökocímkével elismert termékeket válasszanak” és fedezzék fel az EcoPlanet termékcsaládot. Arra biztatják a többi viszonteladót is, hogy használják az uniós ökocímkét, hogy „növeljék az elismertségét a közvéleményben és hogy környezetileg hatékony termékeket kínálhassanak”.
 
_____________
Kapcsolódó dokumentum: <<SUCCESS STORY>>
 
Ismerkedjen meg további példamutató címkehasználókkal és fedezze fel az EU ökocímke által tapasztalt sikereket.