SIKERTÖRTÉNET - COOP ITALIA
 
A Coop Olaszország legnagyobb kiskereskedelmi lánca, 12,7 milliárd euró forgalommal és 19,0 %-os piaci részesedéssel. A Coop rendszer 8 millió regisztrált ügyfélen alapul, akik 1.200 üzlethelyiségben, köztük 101 hipermarketben vásárolnak. (Coop éves jelentés 2013). A Coop volt az első olyan vállalat, amely elnyerte az SA8000 társadalmi felelősségvállalási tanúsítványt, amely garantálja, hogy a Coop márkaboltjainak valamennyi szállítója tiszteletben tartja a márkás termékek tervezésére és gyártására vonatkozó etikai normákat. A Coop hangsúlyt fektet a fogyasztók kiszolgálására a környezetbarát nem-élelmiszer termékek és biotermékek bevezetésével. Az első uniós ökocímke papírtermék sikere 1998 - ban arra késztette a Coopot, hogy elkötelezetten folytassa a programot és tovább bővítse az ökocímkés termékpalettáját.
 
„A Coop Italia-nál a fenntarthatóság, az egészség és a tisztességes kereskedelem a küldetésünk alapelve. Támogatjuk a környezetbarát növekedést üzletekkel és termékekkel. Termékeink életciklusának széndioxid-kibocsátásának kiszámításával, a termelési folyamatok hatékonyságának javításával és a fenntarthatóság kultúrájának terjesztésével a beszállítóink, a fogyasztók és a tagok között, a Coop energiát és természeti erőforrásokat takarít meg. 2009-ben megteremtettük a Vivi Verde nevű öko-áruházunkat, hogy ezeket az értékeket kiterjesszük az élelmiszer és a nem-élelmiszer termékek számára. Ez egy elismert termékcsaláddá nőtte ki magát, amely a fogyasztók bizalmát élvezi, és a marketingnek köszönhetően a Vivi Verde márka forgalmazása nőtt az üzletekben az EU ökocímkével együtt."
 
„Annak a fényében, hogy harmadik fél által tanúsított garanciát nyújtunk a márkanév alatt lévő termékekre, jelenleg 13 Vivi Verde ökocímkés terméket értékesítünk, köztük másoló- és grafikai célra szánt papírterméket, egészségügyi és háztartási higiéniai  papírokat, mosogatószereket, általános tisztítószereket és mosószereket tartalmazó termék csoportokat. Ezek az ökocímkés termékek mindegyike sikeres értékesítéssel és kiemelkedő üzleti jelenléttel büszkélkedhet; másoló és grafikai papírtermékeink e termékcsoport  15% -os piaci részesedését jelentik. Figyelembe véve az ökocímkés termékeink sikerét, aktívan törekszünk arra, hogy fokozzuk az EU ökocímke iránti elkötelezettségünket; a 2014 végétől 2015 elejéig tartó hónapok során öt új termék nyerte el az ökocímke minősítést. Továbbá rendelkezünk más, nem kereskedelmi márkájú, ökocímkével ellátott termékkel is, amelyek termékkínálatunkban elérhetők".
Fotó: consumatori.e-coop.it
 
"Az EC Kiskereskedelmi Fórum tagjaként úgy döntöttünk, hogy az EUökocímkére pályázunk, mivel összhangban van cégünk fenntarthatósági küldetésével. Olyan ökocímkével akartunk dolgozni, amely minőségi és környezetbarát termékeket képvisel. Az ökocímkével minősített Vivi Verde termékek a piaci részesedés megfelelő arányú növekedését hozták az elmúlt években.”
 
„Noha látjuk a lehetőséget az ökocímkés termékcsalád bővítésében, úgy hisszük, hogy ezt a rendszeren belül több ökocímke-termékcsoport bevezetésével lehetne elősegíteni, valamint lényeges a termékek elérhetősége.”
 
"Az éves marketingkampányainkban a Vivi Verde vonalat gyakran az ökocímkével áruházunkkal együtt szerepeltetjük, annak érdekében, hogy mindkét címke folyamatos beépüljön a köztudatba. Az ökocímke logója megtalálható az év során osztott szórólapokon és egyéb promóciós anyagokon is, valamint a honlapunkon, ami külön kiemeli ezeket a termékeket. Célunk az ökocímke arculatát bemutatni, amelynek van neve és megbízható kritériumoknak felel meg. Üzleteinkben az ökocímke segít a fogyasztóknak az olyan termékek azonosításában, amelyek kedvezően hatnak az emberi egészségre és mérséklik a káros környezeti hatásokat. "
 
“Azok a kiskereskedők, akik saját márkás ökocímkés termékek értékesítésével vagy az ökocímkés, nem bolthoz köthető márkájú termékek népszerűsítésében érdekeltek, növelhetik az értékesítés lehetőségeit és a termék környezetvédelmi hitelességét. Az uniós ökocímkés termékekkel rendelkező kiskereskedő etikusabb vagy tiszteletreméltóbb képet alakíthat ki a vállalatról és a minősített termékekről. Továbbá, ha több uniós kiskereskedő növeli az ökocímkés termékének elérhetőségét és a logó láthatóságát a boltokban, akkor tovább ösztönözheti a fogyasztókat arra, hogy Európa-szerte kollektív módon vásároljanak és fogyasztanak környezetbarát termékeket."
 
___________
 
Kapcsolódó internetes oldalak:
 
Kapcsolódó dokumentumok: <<SIKERTÖRTÉNET>>  <<SUCCES STORY>>
 
Ismerkedjen meg további példamutató címkehasználókkal és fedezze fel az EU ökocímke által tapasztalt sikereket.