A nemzeti ökocímkéről
Fogyasztóként jelentős hatást gyakorolunk a környezetünkre. Ennek mértéke nagyban függ attól, hogy milyen módon elégítjük ki igényeinket. Ezért kulcsfontosságú a környezettudatos vásárlás. A cégek, a vállalkozók pedig környezetvédelmi szempontok szerint is megkülönböztethetik áruikat a piacon fellelhető hasonló rendeltetésűektől.
Miért van szükség ökocímkékre, miért érdemes pályázni a minősítésre?
A Környezetbarát Termék minőség tanúsítás megkülönböztető jelzés számos előnnyel jár.
MIBEN SEGÍTI A GYÁRTÓKAT ÉS A VÁLLALKOZÓKAT?
- A piacon a védjegy forgalomnövelő versenyeszköz, amely által a gyártó, forgalmazó és szolgáltató több bevételhez jut; Közbeszerzésnél, a nyugati forgalmazók többségénél ezek az áruk felelnek meg.
 - Segíti a gyártót, hogy a külföldi (nyugati) piacon is jelen lehessen a terméke.
 - Energiatakarékos, csökken az önköltség az anyag -, a levegő tisztítási, illetve a hulladék ártalmatlanítási igény csökkenése miatt;
 - Megtakarítható a reklámköltség;
 - A védjegyhasználó gyártó, szolgáltató igénybe veheti a jogszabállyal biztosított kedvezményeket; (termékdíj törvény által nyújtható kedvezmény, mentesség megszerzése; vagy a zöld közbeszerzés nyújtotta piaci lehetősége)
 - Kevesebb környezeti ártalom keletkezik
 
MIT GARANTÁL A VÁSÁRLÓNAK?
- minőségi árut, minőségi szolgáltatást
 - a termékek előállítása környezetkímélő módon történt
 - segíti a tájékozódást az árukínálatban
 - egészséges termékhez, szolgáltatáshoz jut a fogyasztó
 
Ma már egyre több cég ismeri fel az ökocímkék fontosságát, a jelzést, amely szükséges ahhoz, hogy a magyar mellett a külföldi piacokon is jelen legyenek termékeik. A környezetbarát termék védjegy használati jogának elnyerésével a vállalkozók környezetvédelmi szempontok szerint is igyekeznek megkülönböztetni áruikat a piacon fellelhető hasonló rendeltetésűektől, hiszen az ökocímke-használat felelősségteljes vállalati gondolkodást is jelenti.
A vásárlók pedig döntéseikkel ösztönözhetik arra a gyártókat és a szolgáltatókat, hogy újragondolják a termelési, szolgáltatásnyújtási folyamatot és környezeti szempontból szigorúbb célokat tűzzenek maguk elé. Ezért is ne sajnáljuk az időt, hogy utánanézzünk a terméknek, a gyártónak, hiszen vásárlóként az egészséges termék, a környezet védelme mellett vagy ellen dönthetünk.
HOGY A JÖVŐ JELEN LEGYEN - TEGYÜNK EGY LÉPÉST KÖRNYEZETÜNKÉRT!
 
Védjük a környezetünket!
Ha környezetbarát termékeket vásárolunk, befolyásolhatjuk a gyártókat, hogy termékeik:
- kisebb energiafogyasztás mellett legalább olyan jól, vagy még jobban működjenek;
 - tartósabbak legyenek, jobb felépítésüknek és a megfelelő alkatrész-utánpótlásnak köszönhetően
 - könnyebben újrafeldolgozhatók legyenek a gondosabb összeszerelés és anyagválasztás következtében
 - takarékosabban bánjanak a természeti erőforrásokkal
 
Vigyázzunk az egészségünkre!
A környezet védelmével a saját egészségüket is védjük. Az ökocímkét viselő termékek viszonylag alacsony levegő-, víz és talajszennyezést okoznak; takarékosan bánnak a természeti erőforrásokkal; csökkentik a globális felmelegedést és fenntartják a biodiverzitást. Emellett hozzájárulnak a hulladékcsökkentéshez, az energiatakarékossághoz, az ózonréteg védelméhez, a környezetbiztonsághoz és a zajvédelemhez is. Az egészségesebb környezetben kevesebb lesz a megbetegedés.
Kíméljük a pénztárcánkat!
- a piacon a védjegy forgalomnövelő versenyeszköz, amely által a gyártó, forgalmazó és szolgáltató több bevételhez jut
 - a reklámköltség-megtakarítás jelentkezik a védjegyhasználó számára;
 - a védjegyhasználó megkaphatja a számára jogszabállyal biztosított kedvezményeket;
 - minden járulékos költséget figyelembe véve a környezetkímélő termékek hosszú távon gazdaságosabbak az „átlagos” termékeknél.